tirsdag 11. desember 2007

Kikatiti

I dag pakket jeg bilen med bøker og reiste til Kikatiti sammen med Dan. En amerikaner som bor her i Arusha sammen med konen. Konen jobber i tribunalet her i Arusha.
Det tok ca 45 min før vi kom frem. Ikke den lange turen. Ryktene tilsa at det var markedsdag der i dag, men da vi kom dit, var det bare en liten markedsdag. Den store var visst førstkommende fredag. Ja ja. Vi rigget opp bordet, taket og fikk bøkene plassert på bordet. Det var lite salg fra starten av, så jeg tok med meg noen av de mest kjente bøkene og gikk meg en runde. Fikk solgt noen på den måten. Etter en stund kom det bort en fyr med håndhøytaler. Ikke fattet jeg hva han kauket om, men etter en stund fårsto jeg det. Han holdt på å reklamerte for oss. Og det tok ikke lang tid før det stormet rundt bordet. Moro opplevelse, og vi fikk solgt en del etter det.

Denne karen hadde faktisk"snekret" seg en sykkel.

3 kommentarer:

urdal sa...

Den sykkelen så veldig praktisk ut...tar du opp bestilling på slike broder? Kjekt dere får solgt noen bøker når dere er på tur. Atter en gang...fine bilder. Klem

Kjartan sa...

Ser ut som du har det konge der nede! Fett med jakt i Afrika!

JH sa...

Artig å lese broder!!!! Ser ut som du har det good! Berit