søndag 27. januar 2008

Lever enda.

Nå er det virkelig lenge siden jeg har vært inne på denne bloggen. Sa liksom plutselig stopp. Ikke fordi det er så voldsomt travelt, men jeg har rett og slett ikke giddet... Litt på grunn av at det tar ca en kveld å legge inn et nytt innlegg. Kan liksom ikke sammenligne denne internet oppkoblingen med en ferari.

Men nok av hendelser har det vært siden bokturen til Kikatiti. Fikk besøk av Therese og deler av familien hennes i julen. Hadde noen flotte uker sammen med dem. Først til Tarime hvor vi fikk tilbringe julaften og noen fine dager sammen med mamma, pappa og Ingvar. Søndagstur til en av kirkene i Tarime.
Jorid deler ut traktater.
Måtte bare ta med dette bildet.
Deretter gikk turen gjennom Serengeti og videre hit til Arusha. Overnattet her før vi kjørte ned til Dar es salaam. Der hadde vi en liten uke på Sunrise hotell. Feiret nyttår og fikk også tatt oss en dagstur over til Zanzibar mens vi var der. Spennende for meg med gjensynet av den fantastiske øya. Husker familien min hadde ferie der for ca 9 år siden, så jeg kjente plassene delvis igjen. Tror nok jeg må ta meg en ferie der før jeg reiser hjem til Norge igjen. Så gikk turen tilbake til Arusha. Planen var at vi skulle kjøre til Nairobi dagen etter, men på grunn av uroligheter i forbindelse med valget i Kenya ble det isteden at de reiste med fly fra Kilimanjaro.
Ellers så har jeg vært på diverse motorsykkelturer igjen. En av de gikk igjen til vulkanfjellet Oldonyo Lengai, sammen med noen amerikanske vener her i Arusha. Kjempe flott tur med mye støv,sol,fin natur,mye ville dyr og spennende opplevelser. En av dagene badet vi i noen flotte fosser der oppe. Vi måtte ha sko, siden det var så mye steiner i vannet. På en eller annen måte klarte jeg å miste den ene skoen. Ikke spør hvordan. Men det endte med at jeg måtte teipe rundt noe skummgummi før vi satte kursen hjemover igjen.

Etter diverse kommentarer av min kjære, og min kjære mor angående min fedme, har jeg tatt det skrittet å begynt å trene fotball igjen. :-) Det blir nok formye god mat her i Arusha. Neida. Fotball er gøy. Det var en gang jeg var å badet på en lodge her, jeg kom i kontakt med en av arbeiderene der. Han fortalte at de spilte fotball hver onsdag og fredag. Han viste meg banen og det var virkelig klasse! Så nå er jeg godt igang med mitt anti-fedme prosjekt. De jeg spiller med er virkelig gode, så jeg har noe å bryne meg på.

Ellers går det sin vandte gang her på tomta. På fredag var jeg på en dagstur opp til Ngare Nanyuki for å selge bibler. Og på tirsdag reiser jeg og Joakim igjen til Mbulu på en 3 dagers tur. Veldig spennende å reise på disse turene.

Nok for denne gang. Får håpe det ikke blir like lenge til neste oppdatering.

11 kommentarer:

Reidun - Norge/Afrika sa...

så kjekt å se at du har oppdatert bloggen din igjen. Lykke til med treningen da.. og tur til Mbulu, salimie..
reidun

JH sa...

Fedme og fedme!!!! Kan ikke være mye fedme på din kropp broder!!!! Artig å høre hva du fordriver tiden med. Lykke til på tur!!! Berit

Anonym sa...

Jeg klarte heller ikke se den fedmen du snakker om.....:) Litt pondus må man jo ha etter et år med restaurantspising i Afrika:) Nydelig løvebilde forresten. God tur til Mbulu! Klem søster i oslo

Anonym sa...

Fedme og fedme...
Lille Trille kanskje? :o)

Eg har jo og begynt å trena de tjukke leggane mine (i følge mormor) :)

Et lekkert bilde av oss to..!
...i følge Tanzania-kleskoden ser det jo ut som om du har plukka meg opp frå gatå...

- Damå -

JH sa...

Ha-ha....jeg ler høyt her jeg sitter Therese. Du kan nå få sagt det du!!!Berit

Anonym sa...

Halleluja! Me i "jengen" har lenge søkt om å få deg inn på fat-camp, men så blei du bare ståanne på ventelista år itte år.. Men nå juble me øve eget initiativ te å jer någe me den vannvittige og skjemmande øvevekten! Just for the record: ikje et spor av seriøsitet i denne kommentaren, ant enn at oppdatering e bra!

Ove sa...

He he. Ja jeg gjennomskuet dere til slutt Bente. Endelig slipper dere den søknaden år etter år.

Karsten sa...

sjenne du han "kansjinde" ... eg vett koss de skrives... han så stikke innom bog butikken kver dag...

Karsten sa...

sjenne du han "kansjinde" ... eg vett ikkje koss de skrives... han så stikke innom bog butikken kver dag... å forkynne litt

Ove sa...

Kasjindi ja! Hvor har du fått det ifra Karsten?

Anonym sa...

Innom for å lese hvordan det går med deg. Vi har nettopp hatt dåp her på løkkjgjerdet. En fin dag, med hele 6 dåpsbarn i kirka-det vokser til her i soknedal:)
Alt bra med de gamle også. Vi har fått oss bærbar pc og lastet ned skype,det blir spennende å prøve sammen med de.
-Tone-