tirsdag 25. september 2007

Helgebesøk og Motorsykkeltur.


På fredag reiste Therese med buss hit til Arusha. Vi hadde for det meste fri begge to i helgen, så da benyttet vi anledningen til å treffest. Helgen gikk med til Etiopisk restaurant på fredag, Indisk på lørdag og innimellom ble det noen heftige motorsykkel turer. Fredag kjørte vi en kveldstur oppover et frodig og fint landskap mot Mt Meru. På lørdag jobbet jeg til kl 12. Etter det fikk vi en litt lengre tur inn i massailand hvor det heller ikke var så frodig, men et nydelig fint landskap fordi.
Fulgte hovedveien mot Kenyagrensa en halv time før vi svingte av en sidevei. Deretter kjørte vi for det meste på støvete sletter før vi endte opp i ett dalsøkk. Tenkte det kanskje kunne være dyr der, men det eneste vi fikk se, var noen geiter. Tror nok de ville dyrene hadde reist lengre inn i massailand.
Flere ganger stoppet vi for å snakke med massaiene, men de var ikke så veldig snakkesalig kan man si. Enten var de redd oss eller så kunne de ikke swahili.
På veien tilbake stoppet plutselig sykkelen. Fattet ikke hva det kunne være. Bensin var det nok av. Endte med en 10 min pause, før den startet igjen. Fant ut i ettertid at det er automatisk utkobling dersom sykkelen blir for varm. Og det kan godt stemme, dersom jeg tenker meg om.

4 kommentarer:

urdal sa...

DIGG BRODER!! You are lucky....I say no more:)

JH sa...

Jeg er misunnelig! Der borte koser du deg med en 250CC crosser og her putrer jeg avgårde på en sliten Vespa 150CC, om jeg får den igjen fra verksted i morgen vel å merke!

Kos dere!

Guds fred sjef!

Ove sa...

Konge med 250 ja. 150 æ da itj så ille d heller da! ;-) Så kjæm hjelmen sansynligvis på mandag. Importert fra Norge. Eivind Johannes kjøpe en. Han æ på ferie i Norge no. Kos dåk!

Karsten sa...

hmmm.... de e feige lag!! eg åg vil...