tirsdag 18. september 2007

Da var den på plass.

Etter 1 måneds forskning,venting og pruting, kom endelig motorsykkelen på plass. Har vært på utsikt nå i ca 1 måned før jeg endelig kjøpte en jeg var fornøyd med i dag. Det er en Honda XR 250cc. Årstallet er 1998. Det er en import sykkel fra Japan, som nylig kom til byen. Det var forskjellig som måtte byttes og fikses på, før jeg kjøpte den. Så gårsdagen og deler av i dag i dag gikk med til å henge over reparatøren som fikset det som manglet. No hurry in Afrika!!
Det nesste som venter meg nå, er å kjøre omkapp med galopperende giraffer.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh....den var knallfin Ove!! Ser ut som du har gjort et godt kjøp syns jeg. Ikke dumt å undersøke, prute og forhøre seg litt rundt før man går til innkjøp. Har du hatt kontakt med Per, eller funnet den helt selv? Helt sykt å tenke på, men det var en slik 250 cc søstra di drev og kjørte rundt om i bushstøvet i sommer!!! Gled deg til å cruise rundt på slettene omkapp med giraffer og struts. DET TAR HELT AV!! Men, det er virkelig ikke ufarlig heller. Håper du har fått deg beskyttelsesutstyr også broder....det var i allefall jeg glad for etter alle mine knall og fall. Er jo litt ugga bugga bykjøring i Arusha også tenker jeg. Gleder meg masse til å høre om turene dine framover. Du må forklare hvor du har kjørt også, kanskje vi kan kjenne oss igjen. Stor klem fra søss i Oslo

Ove sa...

Tror jeg blir fornøyd med den sykkelen ja Kamilla. Har ikke hatt noe kontakt med Per enda. Har ventet en stund på at sykkelen skulle komme til landet, så det er helst det som har tatt tid. Skal undersøke priser på bekyttelsesutstyr nå. Ellers så venter mange fine turer ut i bushjen nå. Snakkes søster!

Reier sa...

Endelig fant vi bloggen din... Ser fram til å komme ut til dere nå. Kanskje får jeg låne sykkelen din litt også?

Ove sa...

Heisn! Dere må glede dere til å komme ut. Her i Arusha har vi det veldig bra. Vi ser også frem til at dere kommer ut nå. Det nermer jo seg med stormskrit. Låning av skkelen skal det nok bli ordnings på ;-) Vekommen!!

Anonym sa...

WOOW!!! Når er det greit at jeg kommer å besøker deg??? Vet du? Da skal jeg låne en motorsykkel av Per også kjører vi utpå savanenne og kjører etter giraffene. Vi snakkes broder...
-Ingvar

JH sa...

Oiii sann....jeg blir skjelven i knærne bare av tanken på at du skal kjøre det der lillebror. Men jeg tipper du kommer til å kose deg. Take care da. Søster i Indo

Anonym sa...

Tøft!!! Tror jeg må investere i en sånn en. Kan vel kjøre om kapp med Esten(tror han har en gammel moped).

ole martin

Ove sa...

He he. Du fæ skjøp dæ en sannen ja Ole Martin, så fæ dåk lag dåk ei løype oppover mot sommerfjøset, du og han Esten. Kan da spørr om han Odd Trøen og vil vårrå med da!

Anonym sa...

:) :) Ser dette veldig for meg inni hodet mitt nå:)

JH sa...

He-he....pass på kyrne til Esten da.....he-he!!! Berit