mandag 16. juni 2008

Motorsykkeltur og Zanzibar.

Da skolen sluttet får Ingvar, reiste han og mamma direkte ned til Arusha for noen dager ferie.
Motorsykkeltur var lenge ønsket av skoleeleven, så turen gikk dagen etter til samme sted som jeg pleier å reise på sykkeltur. Denne gangen valgte vi en annen rute via Longido, Kitumbeine, rundt kitumbeinefjellet og videre til Engare Sero hvor vi fikk oss et kveldsbad i fossene. På turen fikk vi med det første punktering, som fort ble lappet. Vi møtte på noen svære klumper i veien, som skulle vise seg å være fra elefanter, og en god porsjon med nydelig Tanzaniansk natur. Før det ble alt for seint, fikk vi fulgt opp tankene med bensin i denne landsbyen og startet litt på hjemveien. Planen var å sove under et enslig tre som ligger langt ute på en av savannene. Men før vi var fremme, hadde mørket senket seg og vi hadde store problemer med å finne dette. Vi visste sann ca hvor det var, så vi kjørte på linje frem og tilbake med langlysene på, helt til vi fant det etter en god stund.
Der tente vi opp bål, kokte vann til turmaten vår og fikk oss en god natt søvn under en stjerneklar himmel. Dagen etter var den ene av oss opp litt tidligere enn den andre og fikk tatt et flott bilde av vulkanen Oldonyo Lengai. Vi fikk i oss frokost og satte turen videre hjemover. Da vi nærmet oss Mto wa Mbu kom vi over en flokk på 19 giraffer. Vi greide selvfølgelig ikke å styre oss, så giraffene fikk seg en løpetur. Fantastisk opplevelse å ligge 5 meter bak en giraff på motorsykkel. Vi kom oss hjem i god tid før det ble mørkt denne dagen, for dagen etter gikk turen med fly til Zanzibar. Nærmere bestemt Breezes beach club and spa. Et fantastisk hotell som ligger på øst-kysten. Der fikk vi 5 fine dager med avslapping, dykking og god survisce. Så reiste mamma og Ingvar direkte til Norge, men jeg satte kursen mot Arusha igjen, hvor jeg nå bare har 1 mnd igjen å være. Trist å tenke på, men gleder meg også veldig til å treffe dere igjen i Norge.

Anonym sa...

Fantastisk broder!!! Så bildene mamma og ingvar hadde fra zanzibar også. Blir bra å få deg hjem til Norge igjen!! Klem Kamilla

Reier sa...

Åååååååhhhh!! Du har det tøft, forstår jeg...

Unknown sa...

Endelig - og Fantastisk -ja. Ser ut som du får rast fra deg mens du er i Afrika - og det er jo bra.

JH sa...

Det så ut som dere hadde en kongebra tur!! Tipper dere koste dere!!!! Lykke til med innspurten. Tipper det i alle fall er EI som gleder seg veldig til du kommer hjem....Klem Søss i Indo

Anonym sa...

Dææææ, får en tur det va!!! Kjæmpe tøffe bilda bortsett fra ett!! (kremt)! Du kan nå få unna det da!! Husk at alt det her kan vises overalt i verden da!!! Få bilde unna! Det ble ikke min siste tur på motorsykkel i Afika, nei! Vi må få t en tur t seinar en gang i livet! OK? Det va rett og slett en KNALLL TUR!:-D!