onsdag 12. september 2007

Og det ble stille....


Helt siden jeg kom hit til Arusha, har jeg hørt merkelige lyder fra taket på leiligheten min. Og dette spesielt etter at det har blitt mørkt, og jeg har funnet sengen. Har alltid tenkt at det måtte være et dyr. Men hvilket dyr var det? Etter hvert som dagene gikk, og jeg fikk instalert internett på rommet mitt, ble jeg heller litt skeptisk. Nettverkskabelen til internetten måtte jeg desverre få lakkt der oppe til min kjære nabo. Dermed ble jeg litt skeptisk hver gang jeg hørte at det krasslet der oppe. Virker internetten i morgen?

For noen dager siden tok jeg den harde beslutning om å sette opp en rottefelle. Og det viste resultater. I kveld hørte jeg rasslinger i det jeg skulle inn i dusjen. Ja ja. Den lever enda tenkte jeg. Men da internetten skulle på, gav det ingen resultater. Hmmm. Jeg åpnet luken opp til naboen og fikk med en gang øye på fellen, som beveget på seg. Jeg fant meg en pinne og gjorde kort prosess. Rotta hadde nok vært fastklemt i fellen en stund, siden fellen bare hadde smekket over halen.

Må si det her vært fint og ha deg der. Ensomheten har liksom aldri vært der så lenge du var. Men av jord er vi kommet, til jord skal vi bli. Og i mellomtiden klarte du å gnage over kabelen min.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Thi hi broder....du kan få sagt det! Lo godt nå:) Kan tenke meg du kommer til å savne den der rotta ja!

Anonym sa...

he he..

Anonym sa...

Hei Ove!
Jeg var inn på sia t Kamilla og Ole, og der så jeg linken din. Knall side altså! koss får du d te?! Hilse så my fra Ole Martin å, som kom tilbake fra fotballtrening nå. Vi all har det berre bra her på løkkjgjerdet, håpe det går bra med dæ:)

Hilsen Tone

Ove sa...

Alt bra her vet du. Såg dåk å had oppdatert sia. Ikke verst ;-) Må fortsætt med det. Fint å få litt oppdatering hemaifra vet du. Du må hils my t døm alle på gården.

JH sa...

FANTASTISK!

JH sa...

Utrolig bra, Ove!!!!! Vi lo godt kan du si. GRATTIS med dagen forresten....ikke verst at du får besøk av Therese på dagen din. Kunne vel ikke vært en bedre bursdagsgave enn det tenker jeg. Kos dere.
Berit